گزارش برنامه دهبار کردینه فلسکه (آمادگی قله دماوند)

دسته: گزارش برنامه , کارگروه کوهپیمایی و کوهنوردی
بدون دیدگاه
پنج شنبه 2 شهریور 1396 00:16

گزارش برنامه دهبار کردینه فلسکه (آمادگی قله دماوند)

🔸نام برنامه:  دهبار کردینه فلسکه (آمادگی قله دماوند)
🔸سرپرست: خانم راضیه حسین‌زاده
🔸سطح برنامه: نیمه دشوار
🔸مدت برنامه: ۱ روزه
🔸زمان اجرای برنامه: ساعت ۶ صبح

گزارش برنامه :

قله فلسکه با ارتفاع ۳۱۰۰ متر یکی از بلند ترین قله های استان خراسان رضوی می باشد.برای این قله مسیرهای صعود متفاوتی وجود دارد مرسوم ترین این مسیرها از  دره بزرگ کنک می باشد، مسیر کردینه از جاغرق، مسیر از روستای دهبار ، خط الراس قله های چمن، دره های خرو و دررود از سمت نیشابور
مسیر صعود این جمعه پیمایش خط راس منتهی به قله دوغ ریز از روستای دهبار و پیمایش خط راس قوچگر به فلسکه ‌،صعود قله فلسکه و فرود از مسیر روستای کردینه است

صبح زود ،ساعت ۵ صبح روز جمعه ۲۷ مرداد ماه۹۶ تیم ۵۳ نفره ما با سه دستگاه مینی بوس  به سمت انتهای دره جاغرق روستای دهبار به راه افتادیم. ساعت ۶:۳۵ دقیقه به روستای دهبار رسیدیم.
دوستان شرکت کننده بعد از معرفی ارکان تیم و نرمش کوتاه آماده پیمایش شدند تقریبا ساعت ۹ در مکانی هموار و تخت گاهی برای صرف صبحانه توقف کردیم ، سپس به مسیر خود ادامه دادیم در میانه راه اصول گام برداری در کوهنوردی توسط آقای زاده تراب تدریس گردید. به پای قله دوغ ریز که رسیدیم با هماهنگی لازم و برای استفاده از آب تصیم گرفته شد که قله دوغ ریز صعود نشود و از اولنگ دره دوغ ریز استفاده شود به همین دلیل به سمت دره فرود رفتیم و از آب خنک اولنگ منطقه استفاده کردیم و سپس پیمایش را به سمت خط راس قوچگر به فلسکه ادامه دادیم .
روی خط راس قله قوچگر در سمت چپ و قله فلسکه در سمت راست به خوبی نمایان بود. تقریبا ساعت ۱۶ برفراز قله فلسکه ایستادیم بعد از گرفتن عکس و صرف ناهار  از مسیر خط راس منتهی به دره کردینه فرود رفتیم.
در میانه های مسیر چند باری استراحت کردیم و تقریبا ساعت ۲۱:۳۰ بعد از پیمایش ۳۴.۴ کیلومتر طی زمان ۱۴:۳۰،  به مینی بوس ها رسیدیم و با خوشحالی از اتمام برنامه و پیمایش خط راس دوغ ریز به فلسکه سوار مینی بوس ها شده و به مشهد باز گشتیم.
با تشکر فروان از تمامی اعضای شرکت کننده در برنامه.